Taidekoulu Tatavuu

Lasten kesäleirit – Unelmien kesäpäivät

Kesäkuussa taidetalossa järjestetään kaksi viikon mittaista taidepäiväleiriä, jossa

– maalataan: tekniikoita, värien käyttö, valo-varjo-havainnointi ja erilaiset materiaalit
– piirretään monella tapaa: sarjakuva, ihminen-muotokuvat, kasvit ja eläimet
– kokeillaan: monotypia ja/tai kartonkigrafiikka sekä kuvanveistoa
– rakennellaan kierrätysmateriaaleista
– järjestetään ulkoateljee sään salliessa

I. taideleiri 3.–7.6.2024 klo 10–14, 7–9-vuotiaat
II. taideleiri 10.–14.6.2024 klo 10–14, 9–12-vuotiaat
Hinta 200 € /osallistuja / viikko

Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä:
soukantaideseura@gmail.com

Tatavuu-koulun ryhmät kokoontuvat Kauko Räsäsen Ateljeetalosäätiön taidetilassa, osoitteessa Oppilaantie 2A, 02360 Espoo.

Oppilaantie 2:n eteen voi pysähtyä jättämään lapsen taidetunnille. Ateljeetalon pihassa olevat parkkipaikat eivät ole asiakaspaikkoja.

Jos tuotte lapsenne sisälle asti, voitte jättää auton siksi aikaa Oppilaantien tai Opettajantien varressa oleville pysäköintialueelle aikarajoitusten mukaan.

.

HSL:n sivuilta löydät reitin omasta kohteesta uuteen taidetilaan.

Lukujärjestys ->

Ilmoittautuminen ->

Tarjoamme laadukasta, oivalluksia ja luomisen iloa herättävää taideharrastusta 7-16 vuotiaille lapsille sekä varhaisiän taidekasvatusta 4-6 -vuotiaille lapsille. Opinnoissa on mahdollista saavuttaa taiteen perusopetuksen yleisen oppimäärän opinnot.

Taidekoulussa opitaan kuvataiteenalan perustaitoja, piirtämistä, maalaamista, muotoiluja ja rakentelua. Taideharrastus kehittää kuvallista ilmaisukykyä, opettaa tulkitsemaan kuvaa ja arvioimaan sitä kriittisesti. Oppilaat saavat valmiuksia itsenäiseen taiteiluun, ajatteluun ja havainnointiin sekä mielikuvituksen ja luovuuden tuottamiseen.

Tatavuu, Tatavuu, kuka  kuusta uneksuu?
Missä kasvaa maailmanpuu?
Oksallansa tähtikukka sinitukka Tatavuu.
Puissa linnut havahtuu.
Nukkuu nukkuu hymysuu,
tiukutähti, tähtikukka,
sammalsukka Tatavuu, Tatavuu..
-Kaarina Helakisa, Nimenlahjoitus

Meistä lyhyesti

Taidekoulu Tatavuu on Soukan Taideseuran ylläpitämä kuvataidekoulu, jonka opetuksessa pyritään kehittämään monipuolisesti lapsen kuvallista ilmaisukykyä sekä lapsen sosiaalisia taitoja.

Taideryhmissä opetetaan ikä- ja taitotasot huomioiden monipuolisesti kuvataiteen eri osa-aluita. Meillä kokeillaan, harjoitellaan, heittäydytään ja nautitaan taiteen tekemisestä.

Tarjoamme ammattitaitoiset opettajat, opetusta erilaisista tekniikoista, työvälineet, materiaalit, tilat ja vakuutukset.

Satu Piiroinen, opettaja

All-focus

Tarton yliopisto Ma Fine arts
Taideteollinen korkeakoulu täydentävät opinnot
Lahden muotoiluinstituutti opettajan pedagogiset opinnot

Taideryhmien lukujärjestys

Taideryhmiin oppilaat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Otamme vastaan ilmoittautumisia myös kesken kauden.

Hinnat kevät 2024

Lukukausimaksu maksetaan sekä syys- että kevätlukukaudelta aina lukukauden alussa. Lukukaudessa on 16 opetuskertaa.

Lukukausimaksut: löydät lukujärjestyksestä

Opetussuunnitelma on valmistunut.

Oppilaantie 2, 20360 Espoo
soukantaideseura.tatavuu@gmail.com

Linkki lukujärjestykseen:

Linkki ilmoittautumiseen:

tALVIMAISEMAA, 10 VUOTIAAT REPIN RYHMÄ

.
HSL:n sivuilta löydät reitin omasta kohteesta uuteen taidetilaan.
Lukujärjestys ->

Ilmoittautuminen ->

Tatavuu, Tatavuu, kuka  kuusta uneksuu?
Missä kasvaa maailmanpuu?
Oksallansa tähtikukka sinitukka Tatavuu.
Puissa linnut havahtuu.
Nukkuu nukkuu hymysuu,
tiukutähti, tähtikukka,
sammalsukka Tatavuu, Tatavuu..
-Kaarina Helakisa, Nimenlahjoitus

Meistä lyhyesti

Satu Piiroinen, opettaja

All-focus

Tarton yliopisto Ma Fine arts
Taideteollinen korkeakoulu täydentävät opinnot
Lahden muotoiluinstituutti opettajan pedagogiset opinnot

Taideryhmien lukujärjestys

Hinnat Syksy 2023

Lukukausimaksut:

• alle kouluikäisille on 215 € (60 min / vk)
  • alakouluikäisille  250 € (2 x 45 min / vk)
  • 13-17-v 265 € (3 x 45 min / vk).
  • Sisaralennus 10%.

Opetussuunnitelma on valmistunut.